Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

23 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Donderdag 23 juli

De rit van Knysna naar Oudtshoorn is prachtig en duurt in totaal zo'n tweeënhalf uur. Opnieuw blijkt de autorit prettig en je kan de omgeving goed in je opnemen. Gekscherend geven we aan dat we hier best zouden kunnen wonen, omdat het land zo uitnodigend lijkt. We rijden in één keer door naar Oudtshoorn. Na aankomst rijden we nog 13 kilometer verder om bij 'De Oude Meul' aan te komen en de bagage kwijt te kunnen. Na de dropping direct weer terug op weg naar Oudtshoorn, dat bekend staat om de struisvogelfarms. Struisvogels bieden na kangaroes het sterkste leer. De farms, die we bezoeken, heeft tot 2000 struisvogels en we hebben gedurende 3 kwartier het wel en wee van struisvogels op deze farm aangehoord. Hierbij aantekenend dat de rondleiding heel erg leuk was en we erachter komen dat de struisvogel nog dommer is dan deze eruit ziet.
Aansluitend hebben we een goed georganiseerde dierentuin bezocht, waarbij we - weliswaar vals spelend - toch de laatste van de big 5 hebben gezien: het luipaard. Als extraatje kon je een meteen met een dier naar keuze maken. Annemarie, Dieuwertje en Bregje kozen voor een halve knuffelpartij met een cheeta, die je van afstand kon horen spinnen. Marieke en Hans hadden daarbij gekozen voor de Maki's met hun zwart-witte staart. We hadden oorspronkelijk het diner willen gebruiken in De Oude Meul, maar in de ochtend waren we op zoek naar een goede kop koffie of cappuccino. Dat bleek uiteindelijk zo'n leuke gelegenheid dat we besloten aldaar ook 's avonds te gaan eten. Na het diner direct gaan slapen want de volgende dag weer vroeg uit de veren voor een lange rit naar Stellenbos, een studentenstadje bekend vanwege de grote hoeveelheid wijngaarden en wijnhuizen in de directe omgeving.