Kruger - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu Kruger - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu

Kruger

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

14 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Dinsdag 14 juli 2015

Vandaag zijn we met de auto naar het Krugerpark getogen. Vroeg op zodat we er vroeg zouden zijn. Het viel wat zwaar na een gezellige avond met Wessel Wessels bij het kampvuur, uitkijkend over de Olifantsrivier met heerlijke Zuid-Afrikaanse wijn!
Na een rit van een uur waren we rond 8 uur bij de Orpengate, waar we, amper binnen, meteen een kudde olifanten tegenkwamen! Na een lekker kopje koffie en een sandwich ging de safari dan echt van start: hertjes in alle soorten en maten in overvloed! Mooi om te zien dat ze totaal niet bang zijn voor mensen. Wat een prachtig en ruig landschap, ongelooflijk! De weidsheid, echt geweldig en onwerkelijk om hier rond te rijden! Na een tijdje en veel dieren, waaronder giraffen, gnoes, wrattenzwijnen en nog veel meer herten, kwamen we bij een poel waar een groepje Nijlpaarden gezellig zij aan zij lagen met een clubje krokodillen. Ondanks deze aanwezigheid kwamen er diverse dieren water drinken. Spannend, maar waarschijnlijk hadden de krokodillen hun buik vol, want er was weinig beweging. Na een lunchstop in restcamp Satara ging de safari weer verder op zoek naar de Big 5. Al snel kwamen we een flinke kudde gnoes tegen, een kudde zebra's en een vergadering van gieren! Erg indrukwekkend allemaal. De reis ging verder over een zandpad alwaar wij een stilstaande auto troffen waarvan de bestuurder vertelde dat er een luipaard te zien was. Helaas waren Hans, Dieuwertje en Bregje de enigen die hem ook zagen. Verder ging de reis langs struisvogels, nog een solitaire buffel en olifant, diverse giraffen, bavianen en heul veul hertjes en herten, maar helaas geen leeuwen! Rond 16 uur hebben we het park verlaten op de weg terug naar Hoedspruit! Bij de plaatselijke Spar hebben we een paar flinke t-bones, groentenspiesen en sla gekocht wat we hier heerlijk op de barbecue hebben gegooid; onze eerste braai! Wat sla erbij en een lekker wijntje en vanavond bijtijds het mandje in want iedereen is helemaal moe van alle indrukken!