Sawadika - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu Sawadika - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu

Sawadika

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

19 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Vandaag zijn we naar Bangkok gereisd. Vanaf Zaventem bij Brussel vertrokken we om 13.45 uur. Na een zeer prettige en voorspoedige reis, kwamen we om 5.29 uur aan. We hebben weinig geslapen en eenmaal in het hotel hebben we ons geïnstalleerd bij het zwembad alwaar we de ochtend min of meer slapend hebben doorgebracht. Rond 12 uur hebben we ons b elkaar geraapt en konden we gelukkig de kamers al op. spullen gestald en vervolgens met 2 Tuk Tuks (we passen niet meer in 1 omdat Dieuwertje te groote is geworden :-)) naar restaurant Suda, ons favoriete restaurant van 2 jaar geleden. Na een heerlijke lunch zijn we met de skytrain, waarbij we ons hebben verbaasd ov de ongelooflijke ineffectiviteit, naar het Jim Thompson huis gegaan. Bij het loket van de Skytrain, een soort metro die hoog boven de grond gaat, vroegen we om 5 kaartjes naar station Siam; 140 Baht werd ons verteld waarop w 150 gaven. Tot onze verbazing kregen we kleingeld terug, maar geen kaartjes. Daarvoor moesten we nog even in de rij gaan staan bij de automaat........zou die lokketist dan natuurlijk ook kunnen verkopen, toch?
Het Jim Thompson huis was prachtig. Deze, van origine amerikaanse architect werd in 1945 verliefd op Thailand waar hij via het leger terecht was gekomen. Hij bleef en bouwde een prachtig huis uit verschillende traditionele thaise woningen met veel respect voor de thaise tradities. Hij was een groot kunstliefhebber en legde een prachtige collectie aan. Ook was hij degenen die ervoor zorgde dat de thaise zijde industrie opleefde. In 1967 verdween hij, tijdens een vakantie in Maleisië, spoorloos. Zijn huis is zoveel mogelijk in de oorspronkelijke staat gelaten. Leuk om te zien, hoewel met name Bregje en ik het erg moeilijk hadden met de wegtrekkers.
Hierna zijn we met 2 Tuk Tuks naar de rivier gereden en hebben we een klongtocht gemaakt met een longtailboat. Twee jaar geleden ook gedaan, maar weer erg leuk!
Hierna terug naar ons hotel, erg leuke plek in een levendige buurt vlakbij het beroemde Patpong. 'S avonds nog een lekkere curry/pad thai/noodle soup en vervolgens naar bed! Iedereen volledig total loss! Morgen moeten we om 6 uur aantreden voor het ontbijt want we gaan om 7 uur fiesen met Co van Kessel én onze Dieuwertje is jarig! Hoera! Weltrusten.

• 19 Juli 2013 - 21:22

Marjan Wolf:

Wat een leuk verhaal Anne genieten en alvast gefeliciteerd Dieuwertje en jullie allemaal.