Shop til you drop! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu Shop til you drop! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu

Shop til you drop!

Door: Hansenanneenkids

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

12 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag schrijf ik, Bregje, het verslag. Gisteren zijn we naar een avondmarkt gegaan. Het was super gezellig daar, soort van kleine Albert Kuijp van Bangkok. Ik en Marieke hebben, zoals gewoonlijk weer veel dingetjes gekocht en hebben we een pedicure en manicure gehad  (ieder 2 meisjes, 1 handen, ander voeten voor 180 Bath pp dat is 4 euro!) terwijl Dieuwertje vlechtjes in haar haar liet invlechten. Papa heeft ook een manicure gehad, hihihi, dode nagelriemen weghalen! We hebben er ook heerlijk gegeten. Het stonk er wel verschikkelijk maar na een paar minuten ben je er wel aan gewend en het eten is hier ook altijd lekker. Daarna gingen we met een tuk tuk terug naar het hotel.

En vandaag zijn we lekker wat langer blijven slapen, rond kwart voor 10 waren we aan het ontbijt. We moesten ook nog eens heel snel ontbijten, er liep een meisje rond dat het ontbijt tot 10 uur was en toen we om 5 over 10 weg liepen uit de zaal was alles al opgeruimd. Daarna zijn we nog naar de oudste en grootste tempel hier in Bangkok geweest, de tempel met de liggende Boeddha. Het was erg mooi, zoals alle tempels hier. Maar de de 46 meter lange, gouden Boeddha was wel erg indrukwekkend. Het was wel heel warm vandaag, de zon scheen en we zweetten ons rot. Toen we de tempel uit kwamen pakten we een taxi en gingen we naar een soort klein 'winkelcentrum' want Marieke wilde graag een Louis Vuitton tas kopen. Marieke was zo moe dat ze in slaap viel tegen mij aan!
We liepen een tassen winkel in en vroeg mama of ze ook Louis Vuitton hadden. Toen moesten we naar de 'secret room' meekomen. Dus wij liepen met z'n allen achter die man aan een andere winkel binnen, naar een kamertje achterin. Overal stonden nep tassen in die winkel. Marieke kon uit een mapje kiezen welke tas ze wilde. Vervolgens werd er druk geregeld dat iemand die tas ergens anders vandaan ging halen en hebben mama en Marieke allebei een tas gekocht. Toen zijn we nog naar een marktje in China Town gegaan. Daar hebben we weer ergens aan de straat noodlesoup gegeten! Heerlijk! Erg duur: 175 bath dat is 3,75!!! Ik vind het altijd wel heel schattig op die marktjes, alleen soms stinkt het er zó erg. Maar goed, nu zitten we lekker aan het zwembad en gaan we later lekker Thais eten in de stad.

• 12 Augustus 2011 - 12:38

Thijs Borg:

Leuk dagverslag schatje(L) :P
    ik kan wel lezen dat je het naar je zin hebt in Thailand! (:

Hier in Nederland regent het echt de hele dag... en dan stopt het 5 min en dan gaat het weer verder.. echt jaloers ben ik op dat 31 graden daar hahah!

ik mis jee! <3
    xxxxxxxxxxxxx

• 12 Augustus 2011 - 13:13

Marvin:

Heb vandaag hier nog maar 2 kleine buitjes gezien? :P

• 12 Augustus 2011 - 13:21

Maar het mag hier ook wel 31 graden zijn ja...

• 14 Augustus 2011 - 10:13

De Buufjes:

Hi buufjes, wij zitten in de trein naar leiden. Zelfs buurman is mee! We gaan sam en Emma naar naturalis. Kortingskaarten vd ns dus we moesten met de trein, mogen zelfs 1e klas rijden. Net jullie verslagen voorgelezen. Leuk om te lezen! LOngtailboot was niet duur hebben wij er ook voor betaald. Gister niets ontvangen. Waren jullie onderweg naar chang mai? Goede reis veel plezier en we kijken uit naar jullie volgende verslag! Xx