Laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu Laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu

Laatste dag Bangkok

Door: Hansenanneenkids

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

14 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag schrijf ik, Marieke, het verslag:)

Gisterenavond had mama  in een reis boekje een adresje gevonden waar je lekker kan eten, maar dat adresje was heel moeilijk te vinden stond er in.. Nou dat was inderdaad zo! In het hotel waar we toen zaten kon je voor de deur een taxi laten bezorgen, maar die man die daar stond wilde heel graag dat we met zo een groot busje gingen van hem, dus hij zei ja ja ik heb een taxi opgeroepen enzo, hebben we daar heel lang staan wachten maar er kwam maar niks... Toen moesten we maar zelf een taxi roepen. Zoals gewoonlijk gingen we weer lekker met de tuk tuk! Maar hij zei dat hij wist waar we heen moesten, toen zijn we er ergens uitgekickt, hadden echt geen idee waar we waren. Bij een heel ander restaurant. Toen hebben we weer een taxi geroepen en die heeft ons wel in de goede straat gebracht. We hadden alleen geen idee waar het was, het was  een woonbuurtje. Er stonden  hele rijen tuk tuks. Beetje creepy was het wel, maar aan het einde zagen we een verlicht bord een klein stukje verder lopen en we waren eindelijk aangekomen op onze bestemming! Het was een vrij groot houten gebouw dat half over het water heen hing. We hebben heerlijk gegeten aan het water!

Vandaag is de dag dat we naar Chiang Mai gaan. 
We zijn vandaag om 9 uur opgestaan, hebben ontbeten en toen zijn we met de taxi ( jammer dat het te ver was om met een tuck tuck te gaan) naar een tempel gegaan. Die tempel, was gemaakt om te laten zien welke moeilijkheden je moet doorgaan om naar een hoger bewustzijn te gaan, het was heel lastig om die tempel op te gaan, want er waren 3 soorten trappen, achter elkaar werden ze steeds steiler, de 3e trap was héél eng! Echt héél steil! In zo een tempel mag je natuurlijk niet met bloten schouders en geen blote knieën... Dus Bregje moest haar schouders bedekken, Dieuwertje haar knieën en schouders en ik alleen mijn knieën, krijg je van die leuke doeken om je heen in die hitte:( maar voor de rest was het super om daar heen te gaan. Daarna zijn we weer met de tuk tuk naar een deel van Bangkok gegaan met als doel: stenen die Annemarie kan gebruiken voor haar voor haar edelsmid cursus, nou ze is geslaagd hoor! Haar letterlijke woorden waren: 'nou jongens, ik ben helemaal in mijn sas!' Haha, ze was helemaal happy. Daarna zijn we naar een restaurantje gegaan waar we al eerder gegeten hebben, waar ze zo lekker eten hebben! Ik ben helemaal fan van de noodle soep die ze hier maken, zo lekker! 

We moesten op tijd weer terug zijn in Prince Palace want we gingen om 4 uur weg met de taxi naar het station, dus met de taxi terug naar het hotel, heel druk op de weg, dus mama natuurlijk weer stressen:p maar we waren er gewoon op tijd. We waren veel te vroeg op het station dus we moesten even wachten, nu zitten we met zijn allen in de trein op weg naar Chiang Mai, het is hier nu 18:30, dus we zijn nu 20 minuten onderweg, dus we moeten nog wel even.

Oohja ik heb een schokkende ontdekking gedaan gister, namelijk: Bregje Dieuwertje in ik waren ons even snel omkleden in het appartement, omdat we gingen zwemmen. Hans en Annemarie even biertjes kopen geloof ik. Toen we omgekleed waren was ik mijn slippers kwijt, dus wij allemaal zoeken... Ik kijk onder het bed en je zult het niet geloven maar het is echt waar, er lag een condoom uit de verpakking onder het bed! Dus ik gillen, zo ranzig!:S

Nou dit was mijn verslag vandaag! Ik ga nu Dieuwertje haar nagels lakken, 
Doei Doei,
Marieke

Nog kleine aanvulling! De tempel was echt prachtig, gebouwd in cambodjaanse Khmer stijl! 
Verder echt geweldig gescoord! 7 stenen waaronder een ovale ametist, een maansteen, een rookkwarts, een granaat en nog van alles! Het mooiste was de prijs: 3000 Bath, ongeveer 65 euro!
Tot de volgende keer maar weer! Xxx Annemarie
Ps verslag pas zondag geplaatst omdat we in de trein zaten, geen internet. Dieuwertje schrijft vandaag over de treinreis!

  • 14 Augustus 2011 - 10:49

    Marvin:

    Had net helemaal een bericht getypt op mijn telefoon, verzond het bericht niet! :(

    Maar volgensmij hebben jullie het echt super leuk daar! Lijkt me wel, haha!

    Heb ff gegoogled op Chiang Mai temple, ziet er echt heel mooi uit! :o

    Hoelang moeten jullie met de trein? :)

    xx

  • 14 Augustus 2011 - 13:16

    Petra:

    Wat een verhalen. Onwijs leuk om te lezen. Wij zijn inmiddels retour in Nl dus heb ik in ieder geval via jullie nog beetje gevoel op reis te zijn.

    Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

Lakon

29 Augustus 2011

Banana's

28 Augustus 2011

Pizza!!!

27 Augustus 2011

Boxing!

26 Augustus 2011

PADI
Annemarie

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 12673

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Maleisië

11 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Zuid-Afrika

18 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Thailand en Cambodja

08 Augustus 2011 - 31 Augustus 2011

Thailand

Landen bezocht: