Boats! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu Boats! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu

Boats!

Door: Hansenanneenkids

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

23 Augustus 2011 | Thailand, Koh Tao

Dinsdag 23 augustus

Gisteren weer heerlijk aan het strand gegeten! Nog even zitten toepen op ons terrasje met de meiden en daarna heerlijk geslapen. Wat een heerlijk hotel!
Vanmorgen om 12 uur transfer naar de boot naar Koh Tao. Eerst weer de procedure van naar het loket met ons faxblaadje, ruim in de rij staan. Onze namen op een blaadje invullen, de fax overhandigen. Deze wordt vervolgens gekopieerd, want we hebben het tenslotte 3 keer nodig, waarna wijm5 tickets krijgen en een ronde sticker met een gekleurde rand met daarop onze bestemming. Tevens 5 stickers voor aan onze tassen. De stickers, oranje voor Koh Phangan en roze voor Koh Tao, dien je duidelijk zichtbaar op je borst en koffers/tassen aan te brengen. De reden werd ons op de eerste vaart naar Koh Phangan al snel duidelijk. Deze Thaise variant op de ons welbekende Koegelwieck heeft eigenlijk geen ruimte voor bagage. De bagage wordt op kleur op een hoop gegooid, buiten en binnen, waar maar plaats is. Het kleursysteem zorgt er dus voor dat ze weten wanneer welke tas/koffer van de boot moet. De tassen worden bij aankomst op de wal gegooid waarbij er een soort gevecht ontstaat om je tassen weer te bemachtigen. Dit heeft Marieke zeer treffend beschreven in haar stukje over afgelopen zondag!
Vandaag dus naar Koh Tao, een stukje van een goed uur. Het is een vrij klein eiland en we zagen al snel dat men hier erg zijn best doet om het zo snel mogelijk volledig vol te bouwen. Overal is men aan het bouwen. Ongelooflijk! Verder natuurlijk weer prachtig. We kwamen aan aan een soort lange houten pier die je nog geen stuiver geeft. De hele mensenmassa stampt er vrolijk overheen om dan ontvangen te worden door een meute Thai die om het hardst de namen van de verschillende resorts door elkaar staan te schreeuwen. We hadden die van ons snel gevonden. We moesten even wachten op nog een aantal andere gasten, vornamelijk Fransen, en daarna ging te tocht in een soort pickup truck met achterin twee bankjes tegenover elkaar, met een dak met daarop circa 20 tassen, naar het resort. Daar aangekomen waren we direct diep onder de indruk van de receptie, dat beloofde wat, en inderdaad! Onze kamer is een soort huisje opgebouwd uit verschillende huisje waarin elk een kamer met overlopen waarop heerlijke zitjes en ligbedden. Het staat op palen en ligt aan het strand. Je weet niet wat je ziet! Enige minpuntje is dat 1 van de meiden alleen in een hutje moet slapen en ze dat allemaal eng vonden. Uiteindelijk is Bregje de pineut. De badkamers zijn trouwens ook ongelooflijk: het douche gedeelte is in de open lucht! Heel bijzonder!
We kwamen hier om half 4 aan en om 4 uur zaten we in de les bij Shirley. Duikles wel te verstaan. We hebben besloten om hier onze PADI's te gaan halen. Onze duikdiploma's dus. Morgen gaan we om half 9 weer verder met les 3 en 4 en daarna gaan we oefenen om dan donderdag 2 open water duiken te maken en vrijdag nog 2, waarna we examen moeten doen en onze brevetten zullen krijgen. We hebben er allemaal erg veel zin in.
Vanavond heerlijk uit eten geweest. Eindelijk weer eens wijn gedronken! Heerlijk (ook al was het chardonnay)! De wijn was even duur als de het hele diner en de drankjes van de meiden, maar who cares?! Na al die changs en singhas was ik er wel even aan toe!
Het is nu half 11 en we hebben net nog even de vragen van hoofdstuk 2 met zijn allen doorgenomen. De meiden zijn net naar bed en Hans en ik zitten nog even op ons terrasje. We horen de zee op het strand en de rotsen voor ons huisje slaan. Prachtige sterrenhemel, je weet niet wat je ziet, nog mooier dan in de Alpen!
Afijn morgen dus weer vroeg op, voor het goede doel! Ik ga nu nog even naar de receptie om dit stukje op internet te zetten en te proberen wat foto's te uploaden want dat lukte totaal niet met dat trage internet in ons vorige hotel.
Slaap lekker en tot morgen, liefs, Annemarie

• 23 Augustus 2011 - 16:01

Thijs Borg:

Volgens mij kan je echt heel mooi het heelal zien daar, omdat er zo weinig lichtbronnen in de buurt zijn... Denk ik hoor! haha

Ik moet vandaag weer naar school en jullie zitten gewoon nog aan strand met 30 graden ;o Waaaarooom :P!

groetjess

• 23 Augustus 2011 - 16:33

Annemarie Van Lieshout-van Embden:

Sterkte met school, ik ga slapen!