Joe le taxi - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu Joe le taxi - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Annemarie Lieshout-van Embden - WaarBenJij.nu

Joe le taxi

Door: Hansenanneenkids

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

24 Augustus 2011 | Thailand, Koh Tao

Woensdag 24 augustus

Weer vroeg op.......kwart over 7 ging de wekker, maar het vooruitzicht van een leuke dag maakte veel goed. Na wat stress ivm het feit dat er geen ontbijtbuffet was en we moesten bestellen, wat de boel aanzienlijk vertraagde, liepen we om 8.17 uur (2 minuten later dan afgesproken) naar boven alwaar onze chauffeur Joe le taxi al op ons stond te wachten! In zijn open pickup truc, met achterin 2 banken tegenover elkaar zonder rugleuning of bescherming, laat staan een gordel, worden wij dagelijks heen en weer vervoerd naar en van de duik school.
Vanmorgen hebben we met Shirley hoofdstuk 1 en 2 doorgenomen die we gisteren op dvd hebben gezien. Daarna nog een toets ingevuld en toen, om half 11, was het eindelijk zover dat we scheep gingen om naar onze duikplek te gaan. Aan boord hesen wij ons in een uitermate charmante creatie in de vorm van een wetsuit. Hierover heen ging vervolgens een trimvest met eraan vast de fles met perslucht. Flippers aan de voeten en met een grote stap voorwaarts het water in. Ik ging onder en het eerste wat ik zag waren een soort van zebra visjes, een hele school! Geweldig! We zwommen naar ondiep water waar we op onze knieën gezeten precies onder konden blijven. Hier moesten we allerlei oefeningen doen mbt het afzetten en weer opdoen van je duikbril en oefeningen met je zuurstof. Na een uur gingen we naar dieper water. Overigens begreep ik het doel van het charmante wetsuit niet helemaal, het water is een prettige 30 graden! Dieper water was trouwens slechts 3 tot 4 meter diep. Geweldige leuk! Iedereen was heel enthousiast.
Na nog een uur en nog meer oefeningen zoals je trimvest uitdoen een weer aan en je loodgordel uit en weer aan en rondzwemmen zonder bril, gingen we weer aan boord. Het was inmiddels half 3 en we waren uitgehongerd!
Terug naar het basecamp voor weer een rondje afzien in de dvd kamer. Hoofdstuk 3 en 4 gekeken en daarna stond Joe le Taxi weer klaar om ons terug te brengen naar ons heerlijke hotel. De meiden lekker zwemmen en Hans en ik even een bank gezocht. Eg leuk plaatsje trouwens. Bij ons huisje aangekomen lagen Kiek en Dieuwertje alweer met snorkel op in de zee voor het huisje.
Daarna nog even lekker gezwommen in het zwembad en gezamenlijk de vragen van hoofdstuk 3 en 4 beantwoord. Daarna het dorp straatje ingelopen om te eten waar we nu zitten en al een uur aan het wachten zijn op ons eten.......vandaar dat ik nu maar even mijn stukje typ dan kunnen we zo direct het bed in. Het schijnt dat ons eten er nu eindelijk aankomt!
Morgen weer vroeg op en dan gaan we onze eerste echte duik van 12 meter maken! Spannend, dus we gaan vroeg slapen!

Veel liefs en tot morgen, Anne